Alamak!
It’s out in the papers and the blogs/portals:
as I wrote on ricecooker:
Friends all, kami semua OK (Alak ada benjol sikit kat dahi). kami perlu berterima kasih pada pemuda-pemuda AMK (Angkatan Pemuda Keadilan - t-shirt biru) yang rata-rata marah tapi masih cuba sedaya-upaya menyelamatkan kami dari segerombolan pemuda-pemuda berbaju merah yang memang ready to rip us apart. With the help of AMK, we all managed to sneak out of the stadium (separately) after about 20 minutes being under siege.
The problem here is our song “Mari Nyanyi Menjilat”. Macam biasa, Alak did his exposing his underwear thing and of course dalam situasi panas tentang “liwat-meliwat” sekarang, aku rasa that gesture was misunderstood by the people there.
Some reports I saw also misquoted the title as “Liwat” instead of “Jilat”, so if some bloggers made the mistake, I’m sure a lot of the people in the stadium misunderstood too. So many took umbrage lah, thinking that we were making fun of Anwar. Actually I even explained to the crowd the gist of the song before we played it.
The thing is aku rasa Alak was in his “auto-pilot” mode. We have been playing that song for a long time and to a lot of people for years already and Alak have always been doing that to heighten the “satire”. The kids in the scene would get the joke all the time but we can’t expect the same from the public. That’s our mistake.
Anyways, apart from the guys in AMK, we also must thank Tom (Skitzofrenia) who shielded Alak from a lot blows, and in the process also got some benjol-benjol. Much thanks to Mad Yus (Apparatus), Poodien, Mirdza (Relationsheep), Black and many more who were there and helped out.
BTW; Mari Nyanyi Menjilat (not Mari Belajar Menjilat, as Malay Mail wrote) is about integrity or the lack of it; the mother of corruption…


54 Comments, Comment or Ping
wan
even if there’s no liwat case (i don’t give a hoot on that case nor THE person involved), your lead singer’s behaviour was inappropriate lah. i know this is not your usual crowd but i was hoping for more profesional behaviour; knowing your audience, there were kids in attendance! with their parents for goodness’ sake!
i put 80% of the blame on the organiser and 20% on your lead’s auto-pilot mode.
next time for family event, switch off that auto pilot la weh.
Jul 7th, 2008
Riz
was it uncalled for? perhaps. was it unprofessional? perhaps. but more than anything i was severely disappointed bcos the band (or Alak) didn’t think about how people can manipulate this politically or how the implication would be. he was smiling throughout! what was supposed to be an event that sends a message is now being pooh-pooh by one act of silliness. regardless la whether the event is well organised or not. basically the bad press that the Dungs contributed didn’t help. it was just the wrong place and the wrong time.
congratulations though because the good news for you is that your band gets some publicity, the bad news is for others who lost credibility because of what have happened. kalau it was me, dah segan dengan hishamuddin rais because it seems he might be the one who ‘promoted’ you guys. but i guess you guys are too cool and too “indie” or underground to care right?
and to remember i used to be a good fans of CD - used to buy the cassettes and post it to friends in UK and Japan when i was a kid. but now i know in my life not everything is about the music or freedom of self expression.
Jul 7th, 2008
pukimak kau
puki la korang
Jul 7th, 2008
kokoro
what the fuck are you talking about riz?
“but now i know in my life not everything is about the music or freedom of self expression.”
what the fuck?so you just wanna be another robot or sheep in society ?where everyone shares the same opinions and no one challenging the norm or status quo? with no one expressing how they feel and no freedom to do anything?
Jul 7th, 2008
Messy Christian
Personally, I find the behaviour of those who attacked your band far scarier and more alarming than the behaviour of your lead singer. Ok, granted, I’m not surprised by many things since I’ve seen uh, more bizzare performances. But even if it wasn’t the right venue for you to do what you did, they had no right to attack you guys - crusaders of democracy indeed! Man, if this is how the supposed “good” guys behave, I don’t know how the bad ones will behave!
Their behaviour was frankly hypocritical. Ptui.
Just becarefullah next time, ok? If the conservative crowd outnumber you, then, well, don’t drop no pants, k?
Jul 7th, 2008
lori
agreed with messy christian..better set off alak’s auto-pilot mode next time…but what da hell…teruskan jujur dalam memperjuangkan ’sesuatu’ dari generasi ini
Jul 7th, 2008
CDFan
Parents brought kids to the rally? Bodoh nak mampos apahal pulak bawa budak pergi rally. Then put the blame on Carburator Dung. Mangkuk.
Carburator Dung rocks.
Jul 7th, 2008
Messy Christian
Well, look at this way … at least now I know you guys exist and I now want to find out more about your music.
Jul 7th, 2008
Fadz
Well, it was really disappointing how things turned out. You say that kids in the scene are all used to that. Misinterpretation what not, it is not an underground gig. It’s a protest demonstration. People with cause, people with issues.
Your ‘auto-pilot’ mode is a sick excuse. Pathetic even. You guys sucks. Period.
Jul 7th, 2008
Anus
Isn’t a punk band playing punk rock in a anti-government legislation protest analogous to angels playing harp in the heavenly clouds? Where else to unleash fury than in a public protest??? I think pissing off the already heated political fanatics and repressive religious zealots in the crowd, although unintentional, might have been the most punk rock thing your band has ever done. Sure, it’s dangerous, from a personal security point of view, but you gotta admit , looking back on the whole incident, it pretty goddamn funny…ha ha.
Jul 7th, 2008
kokoro
i kinda agree with anus.and whats up with all this hate?isnt a punk band supposed to challenge the masses and all?since when do punks follow the rules?since when do punks maintain their image?who the fuck cares if its embarassing?since when do we follow what people tell us to do?
elvis costello wanted to play his song “radio,radio” on Saturday Night Live on national tv but was not allowed cause the song was a protest to commercial radio stations.so he said he’ll play a different song but he stopped halfway and played radio,radio instead.LIVE.now thats punk!
i know im being cliche and shit but fuck you.
http://www.123video.nl/playvideos.asp?MovieID=139251&EMB=Logo
this is the link to elvis costello’s radio radio on snl
Jul 8th, 2008
punk_bangang!
inilah bangsaku…
kononnya kerajaan buat benda tak betul, tapi diri sendiri takder moral value. salah orang nampak…rupanya diri sendiri lagi teruk. perangai macam binatang, malahan lebih sesat.
rebel laa konon. holywood buat filem hina islam aku boleh faham sebab mereka kafir.
engkau buat persembahan…ludah agama sendiri. tak bahalol tahap agung…
poyo nak mampus!
aku harap engko orang pergi belajar dgn loque butterfingers. dia leih matang.
Wahai babi, aku sekadar ingin bertanya: Mana lebih penting islam atau punk?
kalau nak sangat kena liwat pergilah lorong haji taib belakang mati. Ni tak pasal2 pergi tunjuk jubo depan makcik, pakcik, budak2 kecik. Time dah nak masuk maghrib pulak tu? Otak korang letak kat jubo ke babi?
Nasib baik aku takder kat sana, kalau tak memang aku jolok jubo korang dengan batang mob (baca: sula) kasi mati.
Joe…jangan jadi bodo k… Punk bukan bole bawak masuk kubur!!!
Jul 8th, 2008
j walker
maybe its all the frustration / anger that has been mounting in them and wasnt sure on how to react so they started doing that. mcm husband yg stress dekat tempat kerja, lepas geram dekat isteri / anak2.
tapi aku plg sedih tgk hishamuddin rais. sure lepas ni agak awkward.
take it easy govner(s).
Jul 8th, 2008
ar3youth3r3
alak.. its damn funny .. haha ..*lmao*
Jul 8th, 2008
msnda
kepada PUNK_BANGANG
Wahai babi, aku sekadar ingin bertanya: Mana lebih penting islam atau punk?
mestilah PUNK…
punk not dead …. Yeeeaaarrrhhhhhh!!!!!
Jul 8th, 2008
temenggong
Relax guys, its not your fault. There were many kampong folks there not used to rock culture.
Carburetor Dung! Way to go!!!
Jul 8th, 2008
wan
aisey, punk fans (read: CDFAN) ni mmg tak keep up with the real world ke? the protest “rally” been ‘converted’ to ‘family event carnival type’ la weh. cakap berapi-api tp tak betul. malu lah dol.
anyway, i dont think alak ’stripped down’ this pants la. i think alak was embracing the teenagers ‘in’ fashion statement nowadays; wearing pants with its waistband lower than it should be so that they can show off their underpants. sungguh Usher. apanih? punk rebellious band pakai mcm Usher? Usher pun tak camni dah, he has grown to adulthood and maturity. Sungguh tak punk la korang ni Dung.
Jul 8th, 2008
Carcass
Alak..
Atok sedara aku nak mintak autograph..
Petang ni kalau dia datang kedai ricecooker ko ada tak..?
Carburetor Dung is now..mainstream !!
(although not musically..)
haha!
Jul 8th, 2008
orang_bandar
Sudah tiba masanya kita bukak mata terhadap cara-cara lain serta ide-idea lain untuk melawan. Cuba baca tentang aksi-aski serta kreativiti secara “satira” atau “satire”. Juga baca serta dalami pergerakkan secara “non-partisan” (bukan ahli mana-mana parti), mereka yang bergerak dengan rakyat tanpa dikelabui mata atau terkongkong oleh mana-mana perkumpulan (PAS, UMNO, PKR, dsbnya).
Satu lagi saya rasa semua ni (terlondeh seluar tunjuk seluar dalam) adalah masaalah “culture shock” atau “kejutan budaya”, terutama untuk mereka yang kebiasaannya tidak terdedah di muka dunia yang lebih meluas. Orang kampung sememangnya rata-rata berada dibawah tempurung, dan selalu senang dilatahkan dengan aksi-aksi yang mereka tidak fahami. Idea-idea yang mereka tak paham dan TIDAK CUBA faham juga menakutkan mereka, dari itu timbul rasa marah atau reaksi yang melulu.
mereka juga terlalu mudah menerima idea-idea atau pandangan dari kalangan yang mereka anggap sebagai orang yang “mulia” (YB, Ustaz, menteri-menteri dll), walhal bukan semua orang-orang “mulia” ni boleh dipakai pun. tetapi oleh kerena mereka sentiasa disogok dengan akta sopan-santun, hormat orang tua, hormat orang itu orang ini, mereka lupa bahawa mereka ada otak dan pemikiran sendiri dan mereka ada hak untuk bersuara melawan. Muliakan diri dulu sebelum kita memuliakan orang lain.
Oleh itu saya rasa apa yang terjadi merupakan satu insiden yang amat menarik, dimana pertembungan pelbagai pemikiran tercetus dan berlaga.
Apa yang saya mahu lihat, pengambilan iktibar dari pertembungan itu. Ada pelajaran yang harus menjana perubahan yang lebih afdal untuk negara kita ni yang ternyata ada pelabagai warna-warni.
Kata mat salleh, “No man is an island,” atau “tiada sesiapa pun yang hidup tanpa orang lain”. Kita semua penghuni satu masyarakat yang majmuk, dengan itu kita harus merayakan kepelbagaian yang ada.
Ada yang marah-marah, saya faham, tapi sebelum itu boleh tak kita guna akal, fikir sebelum melenting. Mereka yang melulu, yang gelojoh itu bukan mereka yang berakal adanya.
Jul 8th, 2008
Anus
“Mana lebih penting islam atau punk?
“mestilah PUNK…”
ROTPMLMAAO (roll on the praying mat laughing my agnostic ass off)
Jul 8th, 2008
rudy
i was not there.
i could not even be bothered by the rally cum concert.
i was stuck in the jam in klang lama and puchong
i had to send my car for a RM10k overhaul on that day. the monster of a car that ate up rm150 worth of petrol a week.
i have heard of carburetor dung before.
i think i have a cb casette from the 90’s somewhere, i like the unsmiling song.
i saw the the m’siakini vid on the so called butt showing incident. what butt? i see no butt.
i read the lyrics in the paper today.
to me, this is non issue.
nothing.
move on.
Jul 8th, 2008
rudy
orang yang marah pasal carburetor dung tu aku samakan juga dengan orang yang marahkan petronas.
tersasar.
no, i dont work with petronas
Jul 8th, 2008
MT
SHIT HAPPENS!
I think it was all a misunderstanding and all parties should shaulder some blame.
The great thing is that you Joe has a heart big enuf to admit mistake and apologise. Those who attack should feel the same as well. That afternoon emotion was running high, now that the dust settles down we should all take some blame and apologise.
This make us all more wiser in the future. Your contribution are much appreciated.
Jul 8th, 2008
kokoro
lagi satu,aku tak paham ah korang bengang.
aku paham ada bengang kat CD tapi tak ada yang bengang kat orang pukul diorang semua?
“kalau” apa diorang buat salah pun,diorang deserve ke pun kena macam tu?kena pukul semua?
Jul 8th, 2008
CDFan
Not keeping up with the real world (Read: Wan)? Well, the last time when I was sober, the real world … memang minyak mahal. Like Rudy, no I don’t work with Petronas.
Sah Wan bawa anak pi rally. Memang dol betul la lu.
Jul 8th, 2008
Primus
Cool Dung. Respect.
Jul 8th, 2008
anti_kebodohan
akhlak caburetor dung setaraf khinzir! syabaass…
Malaysia Boleh!
Jul 8th, 2008
clunkgarbage
anti_kebodohan: pls refer to yr last name,,it suits u..congrats
Jul 9th, 2008
wan
CDFAN. the more you talk, the stupider you are.
i don’t give a damn about any rally or any political parties. assuming me doing so is like saying you were a regualr face of jom heboh. (are you?) . the real world sucks, yes but you have to keep informed.
kinda funny reading ORANG BANDAR saying pakai seluar ala Usher is a culture and the one who made fuss of it are orang kampung who haven’t seen the world. Kinda funny that people who deem themselves as hip and cool assuming something shitty about other ppl, hence backfires to them and making em look stupid.
dung, i knew your existance way back when you first started simply because Gombak was buzz with Carburetor Dung. well done. i don’t blame you for the satire, i totally get it. just that, it’s a family event (as declared by the stupid organizer).
Jul 9th, 2008
Pak Lah
the whole rally was stupid(or should i call it PRFD (Pakatan Rakyat Family Day) …doesn’t effect anything at all..Pak Lah still smiling..haha..
Jul 9th, 2008
anti_kebodohan
ini bukan masalah politik. ini masalah tentang sebuah kumpulan yg mengaku punki (kononnya) yang dah hilang moral value dan siasah diri sebagai MELAYU ISLAM.
kononnya anarchy dan rebel, tapi sebenarnya bebal tahap agung.
ni semua jenis puak2 yang tak sembahyang punya kaki.
bangga minum arak dan berzina.
PUNKI korang laa. kecik2 taknak mampos dah besar jadi PUNKi.
Jul 9th, 2008
BiDung Terjun
Aku rasa kita semua terlupa tentang perkara terpenting dalam hal ini:
Perbuatan Alak menunjuk underwearnya kepada orang ramai bukan bermaksud dia mahu menghina orang ramai yang ada. Ianya aksi sampingan sebagai pemangkin lagu yang dinyanyi kan. Aksi itu ditujukan kepada mereka yang lupa jatidiri atau integriti, dan itu adaah intisari utama lagu tersebut.
Lagu Mari Nyanyi Menjilat adalah sebuah lagu yang mengkritik budaya mengampu, juga pergantungan kita kepada kompeni-kompeni korporat, dimana jati-diri dan juga prinsip kita sentiasa dilupakan.
Dengan itu, aksinya sememangnya kena dengan lagu, TETAPI sememang orang-ramai yang ada tidak biasa dipersembahan sebegitu, dan langsung tidak dapat menangkap apa yang disajikan.
Aku juga bersetuju bahawa aksi sebegitu kurang sesuai untuk penghumpunan sebegini, dan aku rasa Dung sudah tersilap langkah. Tapi aku yakin mereka bukan sengaja.
Walaubagaimana pun, yang penting disini, arah tujuan punggung Alak bukanlah terhadap orang ramai tapi kepada para ahli-ahli politik kotor; mereka yang membelakangi kehendak rakyat semata wang, mereka yang menjilat bontot orang-orang besar tanpa malu segan.
Jul 9th, 2008
the joke isn't funny anymore
anti kebodohan> ape la yang kau marah sangatkan ni? kalo ikutkan bukan nampak pun daging punggungnya pun..kulit pun tak nampak so dikira masih di tutup la auratnya..please get a life brader
Jul 9th, 2008
miss whatever
I agree with BIDUNG TERJUN
why we should get mad at each other just because of boxer??
“Walaubagaimana pun, yang penting disini, arah tujuan punggung Alak bukanlah terhadap orang ramai tapi kepada para ahli-ahli politik kotor; mereka yang membelakangi kehendak rakyat semata wang, mereka yang menjilat bontot orang-orang besar tanpa malu segan.”
siapa makan cili dia akan terasa pedas
Jul 9th, 2008
tak.marah
Saya bersimpati dengan Carburetor Dung … orang orang yang marah ni tak faham dan tak akan faham tentang apa itu spontaneous expression. Mereka marah dengan hipokrit tetapi mereka tak respek sama lu orang bila kalian tak mahu berpura-pura bahawa punk itu “nice”.
Memang susah untuk seni bercambah di Malaysia … WTF …
Usah pedulikan kumpulan ini … you have your own supporters. Dung forever yeah!
Jul 9th, 2008
pisdin
should not be very big issue on that “boxer” thing, IMHO.
anyway, most probably people got bored that day, nearly fail ‘protes’. so, such “happened shit” just had been a scapegoat. such furious & zealous reactions from the ‘misunderstood’ crowd shouldn’t be happen as all the performances that day not just an entertainment, but just an another approach for some ‘indie’ groups to express their disgust & feeling on their own way, with music.. no more, no less than that. people should be ready to understand mutually.
me more sickening on how some crowd reacted… tak da hikmah… semua emo, melampau2.. alak bknnya tunjuk pungkok bearly. kalo gelek dangdut bole terima la plak.
anyway, for carburetor dung, be very ready, coz on positive side, u’all get more free n big publicity. for damn sure, mesti ade mamat-minah tgh google cari & try download lagu nkorg. just take faizal tahir as an example. i hope, some rezki yg tak sangka2 akan nkorg dpt, w/pon kepala nkorg ngan aku lain2.
all the best for u.. alak n the gang.
Jul 9th, 2008
Malcolm X
opsss..
ALAK n the gang..
kalau sesiapa marah korang sebab aksi lucah..
korang mesti tau kan dorang ni datang dari parti mana kan (walaupun parti dorang ni ada jasa gak)
TOLONG TANYA KAT DORANG..MACAM MANA DENGAN NOVEL SHIT HASIL KARYA BEKAS AHLI PARLIMEN SIK..
APASAL KORANG SEMUA TAK REMBAT JE KEPALA ORANG TUA TU…OOO SEBAB SATU KAPAL EKK??
buat alak n the gang..aku tak kenal korang..dah aku jugak tidak setuju dengan tindakan korang…aku harap lepas ni korang lebih paham crowd ok..
anyway aku suka lirik korang MACAM MANA AKU SUKA BACA BUKU SHIT..
NI adalah satu link agama dimana ada pembelaan untuk korang..sekian..
http://the-authenthic.blogspot.com/2008/07/mari-nyanyi-menjilat-carburetor-dung.html
Jul 10th, 2008
Wan.UEM
inilah bangsaku…
kononnya kerajaan buat benda tak betul, tapi diri sendiri takder moral value. salah orang nampak…rupanya diri sendiri lagi teruk. perangai macam binatang, malahan lebih sesat.
rebel laa konon. holywood buat filem hina islam aku boleh faham sebab mereka kafir.
engkau buat persembahan…ludah agama sendiri. tak bahalol tahap agung…
poyo nak mampus!
aku harap engko orang pergi belajar dgn loque butterfingers. dia leih matang.
Wahai babi, aku sekadar ingin bertanya: Mana lebih penting islam atau punk?
kalau nak sangat kena liwat pergilah lorong haji taib belakang mati. Ni tak pasal2 pergi tunjuk jubo depan makcik, pakcik, budak2 kecik. Time dah nak masuk maghrib pulak tu? Otak korang letak kat jubo ke babi?
Nasib baik aku takder kat sana, kalau tak memang aku jolok jubo korang dengan batang mob (baca: sula) kasi mati.
Joe…jangan jadi bodo k… Punk bukan bole bawak masuk kubur!!!
aku nak gelak dengan post mamat ni … aku gelak la .. HAHAHAHAHAHA!!!!
Jul 10th, 2008
Carcass
Alak..
aku rasa..kalau di khalayak macam hari tu..tak payah la “Auto-pilot” mode..kalau kat gig ..tu hal korang..
Punk tu punk la jugak..
Tp certain events..kena la jugak tgk masa dan tempat..
Jul 10th, 2008
kaburetor sampah
Agak-agak kalau Nabi Muhammad saw,. hidup lagi Baginda Yang Mulia setuju tak dengan cara korang yang jahil ini?
sandri makan pengat…sandri mau jawab laa geng…
jangan pandai londeh seluar macam nak tunjuk punkoq jerr.
kepada mamat bangang yang kata punk lebih penting drp islam., terus terang cakaplah lu sebenarnya dah MURTAD.
Murtad boleh terjadi dgn 3 macam perkara:
1. Niat
2. Percakapan
3. Perbuatan
So kepada supporter Caburetor yg kononnya bermatian mempertahankan akhlak sampah si Alak, nasihat aku gunakanlah AKAL yg ALLAH swt bagi secara maksimum.
Akhirkata, Jangan jadi lembu k…babai
Jul 10th, 2008
BiDung Terjun
Naib Presiden PAS, Husam Musa: Jangan Salahkan Carburetor Dung
Written by Administrator
Wednesday, 09 July 2008 12:43
KOTA BHARU : Naib Presiden PAS, Dato’ Husam Musa meminta supaya semua pihak tidak menyalahkan kumpulan underground Carburetor Dung yang mengadakan persembahan nyanyian pada perhimpunan Protes anjuran parti Pakatan Rakyat kerana kumpulan itu berani membawa mesej kepada kerajaan.
“Saya bukannya pro kepada band rock itu tetapi kalau kita dengar semula senikata lagu (yang dinyanyikan) itu ada mesej tertentu kepada kerajaan, “Cuma silap budak tu (penyanyi) buka seluar walaupun dalam konsertnya sebelum ini pun dia memang buat begitu, jadi pada malam itu tak baiklah dia buat macam tu,” jelasnya.
Katanya, sekiranya Pakatan Rakyat (PR) mengadakan bantahan dengan cara keluar di jalanan khuatir pelabur berasa takut dan bimbang berlaku kekecohan dan terus menuduh PR sengaja menimbulkan ketidakstabilan kepada negara.
Beliau berpendapat bagi menyampaikan mesej kepada kerajaan tidak semestinya dengan berkasar sedangkan pendekatan secara ‘gentle’ boleh dilakukan.
“Pada pandangan saya perbuatan (melondehkan seluar) boleh diperbetulkan, janganlah kita hukum dia sampai tinggal mesej lantang kepada mereka,”
Katanya, kumpulan tersebut telah membawa mesej yang bersifat kritikal kepada kerajaan dan jika didengar semula lirik lagunya ibarat terkena pada batang hidung mereka (kerajaan) sendiri.
“Kalau golongan muda seperti itu pun sudah boleh sindir kerajaan, ini menunjukkan sudah ada penyertaan dari pelbagai pihak bagi menyampaikan mesej kepada kerajaan,” katanya.
Beliau menambah perhimpunan itu adalah bukan untuk orang yang warak dan wali sahaja tetapi kepada semua pihak yang ingin suarakan bantahan. Baginya mesej yang cuba disampaikan pada perhimpunan tersebut sudah sampai matlamatnya tidak sebagaimana yang didakwa oleh kerajaan.
Ahad lalu, vokalis kumpulan Carburetor Dung telah melakukan perbuatan tidak sopan dengan melondehkan seluar ketika mengadakan konsert pada Perhimpunan Protes Sejuta Rakyat-Protes Sampai Turun di Stadium Kelana Jaya, Selangor. Lagu yang dinyanyikan ketika itu Mari Nyanyi Menjilat.
http://www.husammusa.com/index.php?option=com_content&view=article&id=76:husam-jangan-salahkan-carburetor-dung&catid=37:online-news&Itemid=57
Jul 10th, 2008
anti_kebodohan
budak2 punki ni hati kotor sebab selalu tonggang arak. tue pasal bila orang lain bagi nasihat…taknak dengar.
kononnya tonggeng kepala jubo depan audiens satu ekspresi seni laaa.
moden laa tu. punki laa konon.
salahkan kerajaan memang senang beb! tapi diri sendiri hancus lebus…tonggeng jubo waktu maghrib…bagus laa tu.
ptuiiii…
weiiii…babi…budak2 satu jenis macam korang ni laa…bagi PELUANG BESAR untuk BANTAI Pakatan Rakyat balik. Korang tak sedar ke…yg sebenarnya korang tu dah dipergunakan. Dah jadi anjing kurap untuk serang pakatan rakyat.
Kononnya tulis lirik memberontak….pi giiii daahhh… Qur’an pun jarang bukak, nak cakap pasal rebel konon.
Apa engakau ingat kerajaan BN goyang ke dgn cara bahalol korang ni? Makin depa suka ada laa… Satu peluang besar buat depa.
Wahai bebudak PUNKi lahanat, kalau nak melawan musuh kena guna OTAK. Bukan pakai letak OTAK kat JUBO!
faham tak sayang?
Jul 10th, 2008
masri
aslm wbt,
saya ckp terus terang, saya sndiri xsuka persembahan tu, n saya faham awat org bertindak ganas spy konsert2 stop, tp yg saya pelik awat smp nk serang band2, konsert tu dah stop dah lah.
dgr kabor smp cedera Alak kena, saya rasa kalo audience kt depan stage jerit2 bantah suh stop, maybe organizer sndiri akan stop, tp smp mcm rusuhan, sasaranyan Carburetordung.
tp nk kata lucah, saya xnmpk lucah, cuma kurg sopan,
saya pelik sbb tu yang novel shit sume2 kotor gak tp dibela oleh lebai2.
tu namanya double standard, lebai bg ceramah politik atas stage wat lawak2 blue, lebai2 kt bwh siap gelak skali, awat xamik selpar g lempar kt lebai yg tgh bg ceramah2. -heh tu m experience wkt dgr ceramah PAS, ada wat lawak lucah-
Jul 10th, 2008
Wan.UEM
budak2 punki ni hati kotor sebab selalu tonggang arak. tue pasal bila orang lain bagi nasihat…taknak dengar.
kononnya tonggeng kepala jubo depan audiens satu ekspresi seni laaa.
moden laa tu. punki laa konon.
salahkan kerajaan memang senang beb! tapi diri sendiri hancus lebus…tonggeng jubo waktu maghrib…bagus laa tu.
ptuiiii…
weiiii…babi…budak2 satu jenis macam korang ni laa…bagi PELUANG BESAR untuk BANTAI Pakatan Rakyat balik. Korang tak sedar ke…yg sebenarnya korang tu dah dipergunakan. Dah jadi anjing kurap untuk serang pakatan rakyat.
Kononnya tulis lirik memberontak….pi giiii daahhh… Qur’an pun jarang bukak, nak cakap pasal rebel konon.
Apa engakau ingat kerajaan BN goyang ke dgn cara bahalol korang ni? Makin depa suka ada laa… Satu peluang besar buat depa.
Wahai bebudak PUNKi lahanat, kalau nak melawan musuh kena guna OTAK. Bukan pakai letak OTAK kat JUBO!
faham tak sayang?
^^^ —————————————————————————————–^^^
sekor lagi anjing BN. nak rebel kene bukak Quran ke ? setau aku Islam tak ngajo keganasan ni. Melayu je!!
————————————————-
aslm wbt,
saya ckp terus terang, saya sndiri xsuka persembahan tu, n saya faham awat org bertindak ganas spy konsert2 stop, tp yg saya pelik awat smp nk serang band2, konsert tu dah stop dah lah.
dgr kabor smp cedera Alak kena, saya rasa kalo audience kt depan stage jerit2 bantah suh stop, maybe organizer sndiri akan stop, tp smp mcm rusuhan, sasaranyan Carburetordung.
tp nk kata lucah, saya xnmpk lucah, cuma kurg sopan,
saya pelik sbb tu yang novel shit sume2 kotor gak tp dibela oleh lebai2.
tu namanya double standard, lebai bg ceramah politik atas stage wat lawak2 blue, lebai2 kt bwh siap gelak skali, awat xamik selpar g lempar kt lebai yg tgh bg ceramah2. -heh tu m experience wkt dgr ceramah PAS, ada wat lawak lucah-
^^^^————————————————–^^^^
aku sokong!
Jul 11th, 2008
greko
WAN.UEM ko ni betul cam cibai aaar… wa ingat lu tu sebenarnya anjing kurap BN. Merayap masuk dalam pakatan rakyat.
lu pi jilat bontot laaa.
lu pahamkan bebetul ape yg mamat tu maksudkan. Memang lah dalam Quran takder perkataan rebel. tapi dlm Quran ada jihad. faham tak wahai si BODO?
Pi mengaji balik laa…kecik2 makbapak ko hantar pi mengaji QURAN tapi ko pi mengaji kitab2 (zine) punk. Akhirnya bila orang cakap dalam sikit, haram jadah jadi bodoh tak tau kejadah. Dah besar jadi PUNKi. Memang sah ko pure PUNKi.
Sah anjing BN! (Barisan Neraka)
Jul 11th, 2008
Wan.UEM
WAN.UEM ko ni betul cam cibai aaar… wa ingat lu tu sebenarnya anjing kurap BN. Merayap masuk dalam pakatan rakyat.
lu pi jilat bontot laaa.
lu pahamkan bebetul ape yg mamat tu maksudkan. Memang lah dalam Quran takder perkataan rebel. tapi dlm Quran ada jihad. faham tak wahai si BODO?
Pi mengaji balik laa…kecik2 makbapak ko hantar pi mengaji QURAN tapi ko pi mengaji kitab2 (zine) punk. Akhirnya bila orang cakap dalam sikit, haram jadah jadi bodoh tak tau kejadah. Dah besar jadi PUNKi. Memang sah ko pure PUNKi.
Sah anjing BN! (Barisan Neraka)
^^^————————————
sian.. marah ke ? HAHAHAHA!!!
Jul 11th, 2008
Mr Belimbing
Peace,
Korang ni aku rasa tak sesuai la kalau nak diajak buat persembahan di tempat yg pelbagai usia, agama, dan latar belakang. Mungkin korang hanya sesuai buat persembahan dalam linkungan korang je.
Korang kena faham x semua orang boleh terima cara penyampaian korang di atas pentas yg aksi tunjuk punggung. Kalau bukan kes liwat Anwar wujud pun, mesti ada sesetgh penonton yang rasa tak puas hati dan tak boleh terima aksi sebegitu. Korang kena tgk jenis penonton yg hadir - usia diaorg, pegangan dan prinsip diaorg, samada dtg dgn keluarga ke apa, etc.
Cuba korang fikir kalau yg datang dgn anak yg sekolah tadika sekali dgn isteri pakai jubah, dan dia sendiri pakai serban - ko igt diaorg bleh terima ke aksi mcm tu. Mungkin lirik diaorg boleh terima tp tunjuk punggung?
Alak pun satu, mcm tak guna fikiran.
Yang ada pengunjung laman ni yg bagi komen bahawa tak patut orang yg baling botol atau belasah Alak tu aku rasa mmg tak patut. Tp, nak buat mcm mana, dah Alak ‘provoke’ diaorg. Kalau dikatakan membuat persembahan mcm Alak hari tu sbgi freedom of expression, jd tidak ke yg nak belasah Alak tu juga mengamalkan freedom of expression. Diaorg dah express diaorg punya perasan le tu, jd fair la kan? Hahaha
ps. Know thy crowd!
Jul 11th, 2008
greko
sian.. marah ke ? HAHAHAHA!!!
———————————————————————————-
eeiii…marahnyer sayeee….(sambil menjeling manjee…)
alahai.. heheheee
Jul 11th, 2008
Fadz
Haha, these comments are funny shit. lol
Jul 12th, 2008
Nullz Nakalz
Kepada ahli band… terus kan perjuangan… jgn dilayan mangkuk2 yg memaki hamun tu… cuma lepas nie lebih berhati hati… jgn silap langkah… kepada yg menyokong… terus kan menyokong scene tempatan kita… kepada yg memaki hamun… korang tu mcm bagus sgt kan??? punk memang tak bawak masuk kubur… tapi yg memaki hamun dosa korang… korang bawak sampai masuk kubor… setiap org tak lepas melakukan kesilapan… apa yg korang kecohkan… korang tu sempurna sgt ker??? tak payah nak babit kan islam atau agama dalam isu nie… ada otak pikir ar….!!!!!!!!!!!!!!!
Jul 16th, 2008
Babat
Kepada WAN UEM……
Jul 25th, 2008
Babat
Kepada WAN UEM…… Best gak baca pasal islam dari komen ko…serius best doh…pastu mencarut lak….pastu dengar pasal islam dari ko….pastu mencarut lak…aku rasa ko sebut pasal Al-Quran…tapi ko xpaham kot yang sekali mencarut tu….44 kali kena laknat…sian ko…nak berjuang tapi…hampeh….hehehehehe….ko ok ke x ni….aku rasa macam nak gelak lak baca ko tulis komen….ko ni pernah bertanding dalam pilihanraya ke?…dari ayat-ayat ko dalam ni macam ko kecewa jer doh….pasal kalah ek?…alah ciannya dia…tapi hakikat tetap hakikat….kalah tetap kalah….relex k…tenang….relex lagi sekali….cuba 4 tahun lagi…hehehehehehehehehehehe….weh dah masuk bab politik lak yer…tapi aku xsokong mana-mana pun sebab semua bontot koperat sedap hape…..hahahahahahahahaha….lol
Jul 25th, 2008
people.do.punk.rawk
byk juga comment!
aku rasa yg mengaitkan agama dgn perjuangan music n cara korang perfrom tu pun sama juga babi nyer mcm yg diorang cakapkan..bodoh betul la..! ade ke nak kaitkan music dgn agama..korang pg solat pun bukan nyer menyanyi..yang masuk kubur ker neraka ker syurga ker, bukan korang! kalo dah tau cd tu perangai nyer mmg underground,buat ape nak jemput masuk perform kat tempat mcm tue…bukan nak kata agam tu salah dan music tu betul…korang silap…
dah nama nya underground? nak wat camner? lain la kalo siti nurhaliza ke yg nyanyi, mawi ker..tu yg korang panggil perjuangan seni? takde taste langsung!
korang yang kutuk/belasah cd tu ibaratkan “org yg dah tau minuman tu arak, nak juga minum..dah mabuk, nak salah kan org jual arak pulak…”
lagi satu, betul ker budaya korang yg pergi pukul org depan org ramai…?kata diri bertamadun, tp perangai macam org zaman paleolitik la..kalo korang betul2 beragama ker, bertamadun ker, takyah la pukul diorang..setakat tegur secara profesional dah la…diorang bukannya tak matured!
abis tu, korang pergi pukul org atas stage , budak2 tak tgk ker? ker saja nak tunjuk kat budak2 kecik yg bapak diorang kaki pukul? bapa dia kuat?
aku rasa la kan, rally tu mmang di buat utk pesta pukul memukul..saje cari mangsa..ttpi ahernya cd juga yg kene…gian sangat nak pergi bertumbuk/belasah membelasah tu, masuk la gelanggang tomoi weiihh!!
to, CD…harap korang lenkali, lebih berhati2 memilih temp[at dan masa utk tunjukkan adegan ‘underground’ korang..bukan nak kata korang tu salah..dan bukan juga nak kata korang tu betul..aku pun peminat Cd juga…aku taknak nanti, korang dah jadi perhatian dan dikongkong setiap pergerakan korang oleh ‘pihak yg sengaja cari pasal dgn korang’…
*yg sudah tu, sudah la…jadikan sempadan…*
Aug 3rd, 2008
Reply to “Alamak!”